Bomba den na podmořských horách

Ahoj přátelé, včera po pracovních povinnostech jsem měl konečně trochu času i na ryby a tak jsem svolal dědu s Dominikem a řekl „honem za půl hodinky vyrážíme na čtyři hodinky na vodu a pak se musíme vrátit zpět“. V tom vedru? „Jasně, máte být za to rádi!“. Naskočili jsme na loď a hurá na podmořské hory. Tam jako obvykle spousta makrel, kelerů i polaků ve všech různých velikostech. Nějakou chvíli to byla ohromná zábava, ale mě to vydrželo asi jen půl hodinky.

Potom jsem nasadil veliké kopyto ve žluté barvě, u kterého jsem tak nějak cítil a předpokládal, že by v tomto slunečném a doslova horkém dni mohlo fungovat. První spuštění pod všechny rybky na třiceti metrech hloubky, povytažení nahoru a bác, je tam, asi to bude obecňačka. Krásná metrovka nás přišla pozdravit, dostala pusu a zase šla plavat zpět do svého živlu. Drift nás odnesl až na 70 metrů, říkám pojďme to tady ještě zkusit. Pouštím gumu znovu dolů, chvíli jiguju u dna, potom nástrahu pozastavím, koukám na echolot a bác. Další pěkná ryba na prutu, tato bude ovšem ještě o něco pěknější!

Po několika minutách dostávám do lodě 116 centimetrů dlouhou a 16 kilogramů těžkou tresku obecnou, ta už opravdu stojí za to. Vracíme se zpět na podmořskou horu udělat ten samí drift a já si chystám druhý prut s nástražkou. Opět se bavíme přívlačí, a jakmile jsme na 60 metrech, měním přívlačový prut za halibutový a pouštím nástražku dolů. Za minutku přichází typický mníčí záběr, zasekávám a zdolávám mníka, který má 120 centimetrů. V takovém horku bych ho nečekal a už vůbec ne na takové hloubce. Mezi tím Dominik taktéž na halibutový prut s nástražkou dostává do lodi další nádhernou obecňačku, které chybí k metru už jen velmi málo.

Děláme další drift, já jsem bez záběru, na chvíli měním pilkrovací prut za vláčecí a posílám dolů opět žlutou gumu. Dostávám záběr, tentokrát je to nějaká menší ryba, zdolávám ji, vidím obrovský stín a předním zdolávaného lumba. Odhadem sto kilogramový halibut chvíli pozoroval lumbíka a pak nám zamával nashledanou. Po tomto představení už se s Dominikem naplno věnujeme jen lovu na těžší pruty. Další drift Dominik dostává nádherný záběr, ryba si ihned bere několik metrů pletenky. Poté ji Dominik zastavuje a zvedá, ale po chvíli ryba padá. Říkám mu, to byl halík, ale asi ne tak veliký co jsme viděli, nic méně určitě byl pěkný! On mi jen smutně odpovídá „Achjo“. Opět se vracíme a opět driftujeme, já dostávám ještě jednoho mníčka okolo 110cm a pak mi hlásí mobil, že se musíme navrátit zpět do přístavu, jelikož nás čekají opět povinnosti.

Po cestě zpět rekapitulujeme, co všechno se za tak krátkou dobu událo. Za zhruba tři a půl hodinky aktivního lovu jsme chytili šest metrových ryb, upadla nám jedna ještě větší, viděli jsme halibuta vyjet po lumbovi a na závěr i kosatku, která byla zhruba dvě stě metrů od nás. Tu jsme pochopitelně natočili, stejně tak jako celý tento den a tak už se těším, až budu dávat dohromady tyto nádherné materiály při střihu. Kdybychom se na to vykašlali a nejeli, jelikož bylo opravdové horko, tak jsme mohli být chudší o takový krásný zážitek. A to by byla rozhodně škoda, protože to byla opravdová nádhera.

Přeji všem zažít podobný den v Norsku na rybách, mějte se hezky, zdravím vás z aktuálně 25 a více stupňového Norska.